Trend: Private sektor tiltrækker ungdommen

MediaWatch

Forventningerne har fået de kommercielle aktører - f.eks. SBS og Clear Channel Communications - til at positionere sig for at forberede sig på andre og bedre tider. Disse aktiviteter synes at være forkla-ringen på en moderat fremgang for den private kommercielle sektor hen over det seneste års tid. Det fremgår af udviklingen i forholdet mellem kommerciel radio og DR-radio i de seneste fire kvartaler.

De aktuelle bekymringer hos DR-radio om yngre lytteres loyalitet synes reel nok. Målt udelukkende blandt de knap så unge, de 15-40 årige, er kommerciel radio ved at nærme sig en andel, som bedre harmonerer med forholdene for et vestligt land.

Kommer der en grundig liberalisering, synes det åbenlyst, at Danmarks Radio endelig skal acceptere, at verden ændrer sig. Også i Danmark.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu