Minna og Gunnar vandt

MediaWatch

Analyseinstituttet GfK har for forbundet spurgt over 500 forbrugere om deres reklamesmag. Fiskekampagnen fra det fynske reklamebureau Nørgård Mikkelsen baskede sig til førstepladsen et mågehoved foran Scandlines Kaj og Bøje fra Wibroe, Duckert & Partners. På tredjepladsen kom Young & Rubicams Thomas Eje-parodier for Tele Danmark. Alle tre var langt mere populære end de øvrige kampagner.

Der er flere grunde til, at Dansk Markedsføringsforbund har genoplivet den gamle prisfest Årets Kampagne - og forvandlet den til en forbrugerdomstol: »Forbrugeren er i sidste ende vores eneste dommer. Hvis forbrugeren kan lide en kampagne, er der jo en overvejende sandsynlighed for, at det smitter af på produktet. Og de seneste år har der nok været en tilbøjelighed til, at vores prisfester blev for indspiste«, forklarer Steen Læssøe.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu