DR skal udlicitere

MediaWatch

Netop nu har DR sendt radioprogrammer til en værdi af 18,5 millioner kroner i udbud. Det svarer til cirka ti procent af sendetiden. Eksterne producenter som fx Nordisk Film og Skandinavisk Filmkompagni har chancen for at få fingre i 6,5 millioner af kronerne. Det svarer til to procent af sendetiden. Udliciteringen skal styrke kvaliteten og skabe mere dynamik, nysgerrighed og nytænkning inden for radioen. 'Jeg tror, at de eksterne producenter kan byde på andre kvaliteter, andre produktionsmåder og nye hjørner og kanter af historierne, så medarbejderne på DR kan se på, hvordan man også kan gøre det,' siger Jesper Grunwald, programchef for DR-radio. I første omgang er det især P3-egnede programmer som underholdning, talkshows og satire, der sendes i udbud.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu