Reklameomsætning falder

MediaWatch

De trykte medier rammes hårdest. - Det samlede marked for reklamer i 1999 vil ligge otte procent under niveauet i 1998. Jeg vurderer, at de fem procent skyldes en generel afmatning, mens de sidste tre procent skyldes bortfaldet af annonceoverenskomsten og det hårde forhandlings miljø, siger Print Director i CIA Mediacentralen, Torsten Lehrman. Siden 1994 er den samlede reklameomsætning i de danske medier steget jævnt frem til 1998, hvor omsætningen landede på 11.217 mia. kr. Nedgangen på otte procent svarer altså til en nedgang i omegnen af en mia. kr. alene i 1999. Forudsigelserne bygger på analyse af reklameomsætningen i de første af årets otte måneder som CIA Mediacentralen har foretaget.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu