TV2 og DR har problemer med de unge

MediaWatch

"De slår både TV2 og Danmarks Radio markant og ligger nogenlunde lige i præference, mens selv MTV slår TV2 på fjerdepladsen. DR er næsten helt ude af billedet. Mediebureauet Carat fremlagde i går en undersøgelse om de 14-16 åriges medievaner, og den analyse er ikke munter læsning for de traditionelle medier. Undersøgelsen er foretaget tre år i træk og bygger på udfyldelsen af 328 spørgeskemaer på skoler tre forskellige steder i København. På den baggrund skal undersøgelsen selvsagt læses med en række forbehold, og marketingchef Henrik Jensen, Carat, understreger da også, at sigtet med undersøgelsen først og fremmest er at søge nogle pejlemærker for retningen. »Man kan altid diskutere, hvor meget de unge tager med sig, og hvor meget de efterlader i takt med, at de vokser op. Men noget bliver der hængende, og jeg er ikke i tvivl om retningen. De elektroniske medier fylder fantastisk meget i de unges univers. Først og fremmest tv, men internettet oplever en eksplosiv vækst"", siger Henrik Jensen."

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu