Dansk koncept sælger godt

MediaWatch

" I hvert fald er det en ide, som udlandet er bidt på i en sådan grad, at TV 2 og Wegelius TV indtil videre har solgt programformatet til Spanien, Italien, Sverige og Norge, mens fjorten andre lande - blandt andet Kina, USA og Australien - har vist stor interesse. ""Det er virkelig et kick. Vi er meget overraskede over, at så mange er tændt på vores lille ide,"" sagde TV2s underholdningschef, Palle Strøm, i går i Cannes hvor den halvårlige MIP TV-festival begyndte. Her mødtes TV-stationer fra hele verden for at købe og sælge programmer til hinanden. Sidste år stod TV 2 med valget mellem at købe et udenlandsk underholdningsprogram eller udvikle et selv, og i dag er Palle Strøm meget tilfreds med, at man valgte det sidste. Den store Klassefest er nemlig blevet fantastisk populær i Danmark, hvor udsendelsen hver fredag har 1,3 millioner seere."

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu