Færre afviklede reklamer på TV

MediaWatch

Men utilfredse seere, som ikke brød sig om for mange, lange og ikke særligt gode reklamer, har også haft betydning og fået især TV3 til at sadle om. Hos TV3 har prispolitikken i 1998 været den, at der ikke længere skulle gives ved dørene. Det har blandt andet betydet et fald i antallet af annoncører fra 420 til 366 samt et markant fald i antallet af gennemsnitlige antal daglige spots. Men informationschef Niels Jørgen Langkilde fra TV3 afviser, at stationen skulle have tabt penge på forehavendet: Vi hævede priserne og stoppede alle rabatter i 1998, fordi vi ville have bedre og færre reklamer. Hvis vi ikke havde gjort det, var vi blevet oversvømmet af dårlige tv-reklamer. Til gengæld stod TvDanmark klar til at tage godt imod dem, der gik fra TV3, og deres andel af reklamekronerne er steget i 1998, hvilket også skal ses i lyset af, at kanalen blev landsdækkende. Året bød ikke på de store ændringer, hvad angår de ti mest reklamerende koncerner.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu