"Det er ikke nødvendigt med særlige versioner af nyheder til de unge"
Hvordan skal traditionelle nyhedsmedier nå de yngre målgrupper i en digital tid med sociale medier, influencere, brugergenereret indhold og andre formater? Denne udfordring kigger MediaWatch på i en ny artikelserie. I denne anden artikel taler vi med to medier, der har relativ stor succes med at nå de unge, Zetland og TV 2 Echo.
![Lea Korsgaard var tidligere chefredaktør for Zetland, men skiftede i 2021 til en rolle som bestyrelsesformand for mediet, der har særligt godt fat de yngre læsere. | Foto: Lars Krabbe/Ritzau Scanpix](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article13767530.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7jv0p9uxvjl67n4t1u6.jpg)
Af Sten Løck, freelancejournalist
Halvdelen af Zetlands medlemmer er under 35 år. Og 30 pct. under 30 år ifølge mediets oplysninger.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.