"Det er ikke nødvendigt med særlige versioner af nyheder til de unge"

Hvordan skal traditionelle nyhedsmedier nå de yngre målgrupper i en digital tid med sociale medier, influencere, brugergenereret indhold og andre formater? Denne udfordring kigger MediaWatch på i en ny artikelserie. I denne anden artikel taler vi med to medier, der har relativ stor succes med at nå de unge, Zetland og TV 2 Echo.
Lea Korsgaard var tidligere chefredaktør for Zetland, men skiftede i 2021 til en rolle som bestyrelsesformand for mediet, der har særligt godt fat de yngre læsere. | Foto: Lars Krabbe/Ritzau Scanpix
Lea Korsgaard var tidligere chefredaktør for Zetland, men skiftede i 2021 til en rolle som bestyrelsesformand for mediet, der har særligt godt fat de yngre læsere. | Foto: Lars Krabbe/Ritzau Scanpix
Af Sten Løck, freelancejournalist

Halvdelen af Zetlands medlemmer er under 35 år. Og 30 pct. under 30 år ifølge mediets oplysninger.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu