Borgerlige partier har købt flest annoncer på Instagram og Facebook under valgkamp
De Konservative har i valgkampens sidste dage overhalet Liberal Alliance, målt på hvor mange penge partiet har postet i annoncekampagner på tværs af de to sociale medier. Samlet har de borgerlige partier brugt markant mere på annoncering hos Meta.
![Foto: Ivan Boll](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article14544919.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7nfh1wu7zz91cvn0edfk.jpg)
De borgerlige partier Konservative, Liberal Alliance og Venstre har ikke været bange for at svinge partikontorets dankort, når der skulle købes annoncer hos de to Meta-ejede platforme Instagram og Facebook. Det viser en opgørelse fra Politiskannoncering.dk, som Journalisten henviser til.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementRelaterede artikler
TV 2 Fyn deler data om valgkampsdækning
For abonnenter