Forhandler efter historisk techlov: Annoncører vil være på vej mod krav på linje med GDPR
Fredag vedtog EU et livtag med platforme som Meta og Google, der ifølge forhandler skal give mere lige konkurrence på bl.a. målrettede reklamer. Det er kun første skridt på vejen mod generelt skrappere EU-krav til annoncører, vurderer Christel Schaldemose. Brancheforening ser konsekvenser for hele mediebranchen.
![Foto: European Parliament / Alexis Haulot](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article13949555.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7kpr9q1dt0gr159qls1.jpg)
AF PETER THOMSEN, WATCH MEDIERS EU-KORRESPONDENT
BRUXELLES – Der bliver færre data at arbejde med, men mere lige arbejdsvilkår, når det gælder om at målrette reklamer til børn og unge.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.