Annoncører støtter EU-regulering - men balancen skal holdes: "Det er regulering, der ikke kun rammer techgiganter"

Forbrugernes tillid til virksomheders brug af data og målrettet annoncering er så lav, at annoncører og markedsførere må erkende, branchens selvregulering på området har spillet fallit. Derfor er der fuld opbakning til EU's kommende indgreb i markedet fra annoncørforening, der dog advarer mod enkelte punkter i politikernes planer.
Foto: PR/DAOM
Foto: PR/DAOM

Danske Annoncører og Markedsførere (DAOM) ser mod EU og de to lovpakker, der længe har været på vej, i en erkendelse af, at branchens egen ageren på området ikke er i stand til at genoprette en fornuftig balance mellem beskyttelse af privatlivet på nettet og digital markedsføring.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu