Minister: Afgørelse om ny Ja tak-reklameordning afventer EU-svar
De miljømæssige fordele ved at droppe den nuværende Nej tak-ordning til fordel for et aktivt tilvalg af reklamer skal først vejes op mod ulemperne en Ja tak-ordning vil have for bl.a. ugeaviser, inden der tages stilling, siger erhvervsminister Simon Kollerup.
![Foto: Anders Birch/Politiken/Ritzau Scanpix](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article12970431.ece/ALTERNATES/schema-16_9/20050421-132414-pf-1704x957we.jpg)
Indførelsen af en ny Ja tak-ordning for reklamer, som erhvervsminister Simon Kollerup (S) åbnede for i begyndelsen af 2020, afhænger i øjeblikket af, at EU-Kommissionen giver grønt lys til idéen. Sådan lyder det i et svar fra Simon Kollerup til Folketingets erhvervsudvalg.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementRelaterede artikler
Forbrugerråd: Tilbudsaviser bør være et tilvalg
For abonnenter