Danske Medier udpeger fem ønsker før medieforhandlinger
Lokale og regionale medier skal støttes mere, droppet ugeavispulje skal have nyt liv, og techgiganter skal reguleres på flere områder. Sådan lyder nogle af Danske Mediers prioriteter forud for de forhandlinger, der efter planen skal munde ud i en ny medieaftale.
![Louise Brincker, adm. direktør, Danske Medier. | Foto: PR/Danske Medier](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article11872398.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc78ttx1c41qond5udau.jpg)
Når forhandlingerne om et nyt medieforlig efter planen går i gang i løbet af året, vil Danske Medier spille fem specifikke ønsker på banen. Det fortæller Louise Brincker, der i september tiltrådte som adm. direktør for de private mediers brancheorganisation.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.