Svenskere skal stå for dansk reklameundersøgelse

Svensk selskab overtager indsamlingen og produktionen af den danske reklameforbrugsundersøgelse, som Danske Medier Research, Danske Medier og Kreativitet & Kommunikation står bag.
Foto: /ritzau/Peter Hove Olesen/Arkiv
Foto: /ritzau/Peter Hove Olesen/Arkiv

Det bliver fremover svenske IRM, der skal stå for indsamlingen og produktionen af den danske reklameforbrugsundersøgelse, som Danske Medier Research, Danske Medier og Kreativitet & Kommunikation står bag. Det oplyser parterne i en pressemeddelelse.

IRM står i forvejen for tilsvarende opgaver i Sverige og Norge, og den erfaring ønsker de danske aktører bag undersøgelse at udnytte.

"I Foreningen Dansk Reklameforbrugsundersøgelse glæder vi os til samarbejdet og den professionalisme, som IRM vil tilføre den løbende indsamling, validering og formidling af data om det danske reklamemarked," udtaler formand Marianne Bugge Zederkof, direktør i Danske Medier Research, i meddelelsen.

Ifølge parterne giver det nye samarbejde nye muligheder. Bl.a. vil den trykte rapport om reklameforbruget blive udvidet med en database, der vil give abonnenterne mulighed for at følge trends i udviklingen og generere individuelt tilpassede rapporter.

"IRM er utrolig glade og stolte af at kunne samle og præsentere et komplet billede af det samlede skandinaviske reklamemarked. Det giver helt nye muligheder for udgivere, annoncører og bureauer at kunne følge og sammenligne udviklingen, indsamlet og præsenteret på en ensartet måde," udtaler direktør i IRM, Madeleine Thor, i meddelelsen.

Tidligere har Danske Medier, Danske Medier Research og Kreativitet & Kommunikation selv stået for reklameforbrugsundersøgelse gennem Foreningen Dansk Reklameforbrugsundersøgelse.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu