24-årig skaber international bogsucces

Danske Sissel Hansen har fra sit kontor i Berlin fået et analogt produkt til at blomstre i en digital verden. Hun udgiver en "Startup Guide" til en række storbyer, og flere er på vej.
Foto: /ritzau/Thomas Borberg
Foto: /ritzau/Thomas Borberg

Med serien "Startup Guide" har 24-årige Sissel Hansen fundet en niche, hvor klassiske guidebøger på papir er blevet en gylden forretning i markedsføringen af en digital verden, hvor papir ellers er skrottet for længst.

Det skriver Børsen.

Forretningsmodellen kredser om guidebøger for europæiske storbyer, der vil profilere sig som magnet for iværksættere og investorer af nye startup-virksomheder. Berlin, Stockholm og København er allerede udgivet , og yderligere fem udgivelser er i pipelinen.

"Jeg er selv en startup-type og tænkte at en guidebog til iværksættere, kunne være en spændende mulighed. Og som én siden har udtrykt det: Vi har fået en humlebi til at flyve, for det er i dag meget svært at tjene penge på bøger, kombineret med at startupmiljøet udvikler sig så hurtigt, at bøger hurtigt bliver forældet. Men det er lykkes, og jeg tjener også penge på bøgerne," siger Sissel Hansen til Børsen.

Den første bog om Berlin udkom første gang den 21. august i 2014, og alle 300 eksemplarer var solgt på et døgn. Sissel Hansen skaffede under en præsentation af bogen penge til flere bøger fra en privat investor. Seks måneder senere hed salgstallet 3000, mens guiden blev markedsført på 30 salgssteder.

Udsigt til fremgang på bogmarkedet

Papirbogen står stærkt hos forlagene

Mofibo-salg fører til en enkelt opsigelse

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu