Erhvervsjournalister får egen pris

Analyse- og konsulenthus indstifter Erhvervsjournalistprisen som årligt tilbagevendende pris.

400 erhvervsjournalister får mulighed for at stemme om Erhvervsjournalistprisen 2015. Det skriver analyse- og konsulentfirmaet Aalund, der har stiftet prisen, i en pressemeddelelse.

Prisen er på 60.000 kr. og vil fremover blive uddelt hvert år. Vinderen findes ved, at medlemmer af et nomineringsudvalg hver indstiller tre prioriterede kandidater, som i sidste skal ende ud i fem nominerede.

Prisen kan gives til både en enkeltperson eller en gruppe og for både enkeltstående artikler, serier eller flere års arbejde med et område. Vinderen udnævnes i april.

”Behovet for en erhvervsjournalistik af høj relevans og kvalitet er større end nogensinde, men feltet også overmåde komplekst. Der er al mulig grund til at sætte fokus på udøvelsen af erhvervsjournalistik og en god ide at stimulere opmærksomheden på kvalificeret erhvervsjournalistik gennem en pris. Forhåbentlig vil den større opmærksomhed på dette vitale område motivere flere unge journalister og journaliststuderende i at bevæge sig ind på området,” siger rektor for Danmarks Medie- og Journalisthøjskole Jens Otto Kjær Hansen og medlem af nomineringsudvalget, i pressemeddelelsen.

Medlemmerne af nomineringsudvalget:

  • Jens Otto Kjær Hansen, rektor, Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
  • Anders Heering, direktør og chefredaktør, Watch Medier
  • Jens Christian Hansen, redaktør og erhvervskommentator, Berlingske Business
  • Simon Kirketerp, penge- og investredaktør, Dagbladet Børsen
  • Lars Løcke, erhvervsjournalist, NORDJYSKE Medier

Analyse og konsulenthuset Aalund arbejder med medarbejderanalyse og research for bl.a. den finansielle sektor. Aalund udpeger nomineringsudvalget, men deltager ikke i afstemningen, oplyser firmaet i meddelelsen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu