Sønderjyske ugeaviser ryster Budstikken-navnet af sig

Politikens Lokalaviser sløjfer Budstikken-navnet fra tolv 12 sønderjyske ugeaviser. Fremover hedder aviserne Lokalavisen efterfulgt af et bynavn.

Politikens Lokalaviser har besluttet at skille sig af med sidste rest af navnet på deres 12 sønderjyske ugeaviser, som de i maj 2011 købte af Budstikken Gruppen, skriver Politikens Lokalaviser i en meddelelse.

De 12 ugeaviser, der indtil nu har heddet Lokalavisen Budstikken, sløjfer Budstikken-navnet og vil fremover hedde Lokalavisen efterfulgt at et bynavn - sådan som størstedelen af JP/Politikens øvrige ugeaviser hedder.

"Langt de fleste af koncernens danske aviser hedder Lokalavisen, og med 2015 synes vi, at tiden nu også er inde til, at vi siger et endegyldigt farvel til Budstikken-navnet, så vi fremover kun hedder Lokalavisen efterfulgt af et bynavn," skriver Politikens Lokalaviser i pressemeddelsen.

De understreger i samme ombæring, at de ikke skiller sig af med navnet for at sige farvel til de gamle værdier, men at de heller ikke vil lægge skjul på, at navneskiftet sker for at manifestere og synliggøre, at de både er en lokalavis og en del af Politikens Lokalaviser.

I 1935 blev den første af de tolv ugeaviser udgivet i Sønderjylland. I maj 2011 valgte ejer af Budstikken Gruppen Hans Løhndorf at sælge aviserne til JP/Politikens Hus, der i dag ejer 48 lokale ugeaviser i Danmark og 40 lokale ugeaviser i Sverige.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu