Svensk viral-side løfter sløret for annonceindtægter
Siden i sommer har Schibsted og Bonnier brugt Sverige som slagmark for netsider med viralt indhold til at booste trafik. Schibsteds Lajkat løfter nu sløret for, hvad sidens har hentet på annoncer i opstarten.
![Lajkat.se.](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article6951046.ece/ALTERNATES/schema-16_9/lajkat.jpg)
Schibsted har med Lajkat på kort tid skabt en trafikmaskine med videoklip og andre små bidder af indhold, der er på vej til at gå viralt. Hvad det har været værd i kroner og ører afslører sidens chef, Ehsan Fadakar, i et interview med amerikanske Nieman Journalism Lab.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementRelaterede artikler
Schibsted køber populær videoklip-side
For abonnenter
Egmont vil fiske klik med dansk 'Upworthy'
For abonnenter
Global: Nordiske mediehuse dyster med viralmedier
For abonnenter