TV 2 og Carlsberg indgår second screen-alliance

Programmet ‘Zulu BFF’ vil inddrage seerne gennem deres smartphone og bliver samtidig TV 2’s hidtil største annoncørstøttede program.

En hovedperson bilder sine venner ind, at han er i knibe, og venner må nu skride til undsætning.

Det er handlingen i programmet ’Zulu BFF’, der bliver sendt til efteråret. Umiddelbart lyder det som en opskrift på en klassisk dramaserie, men et samarbejde mellem Carlsberg og TV 2 Zulu skal forsøge at tilføje en ekstra dimension til serien. Gennem en app får seerne adgang til at følge i alt tre parallelle spor til historien på tv-skærmen. Det skriver TV 2 i en pressemeddelelse.

”Der bliver tale om en ny form for brugerinvolverende tv og en udvidet tv-oplevelse, hvor seerne kan følge med på flere platforme, mens de samles fysisk omkring tv-programmet - noget, som er helt i tråd med strategien for TV 2's nichekanaler og særligt for TV 2 Zulu,” siger kanalchef for TV 2 Zulu Sune Roland i pressemeddelelsen.

Nordisk Film, der producerer serien, var blevet inspireret af Carlsbergs reklameunivers ’Carlsberg puts friends to the test’. Det førte til samarbejdet med bryggerikæmpen, der ifølge TV 2 bliver den hidtil største annoncørstøttede produktion, siden det blev muligt at lave de såkaldte advertiser funded programming-aftaler.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu