Markant onlinestemme får nyt job i Danske Bank

Jon Lund, tidligere direktør i FDIM, skal fremover være leder af Danske Banks onlinekommunikation.

En velkendt stemme i debatten om onlinekommunikation skal fremover lede slagets gang, når han fra 1. september tiltræder en stilling hos Danske Bank. Det skriver Børsen.

Jon Lund, der tidligere har været direktør i FDIM og formand for de danske onlinjejournalister og –kommunikatører i DONA, skal fremover lede onlinekommunikationen i Danske Banks afdeling Personal Banking.

Senest har han været involveret i iværksættervirksomheden Memit.

”Mit arbejde bliver at sørge for, at kommunikationen online kommer til at spille maksimalt, og det betyder, både i forhold til bankens primære opgave - nemlig at udvikle nogle fede bankprodukter - så at sørge for, at folk kan forstå, hvad der foregår, så det bliver let og intuitivt, og man bliver godt informeret. Samtidig indgår hele bankens tilstedeværelse på de sociale medier som en del af mit ansvarsområde og i den forbindelse sørge for, at de samtaler, der foregår om Danske Bank, fungerer og kører fornuftigt,” siger Jon Lund til Børsen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu