DUNs nye data-våben skal flytte annoncekroner online

Dansk Udgivernetværk har investeret i ny annonceløsning, der mere effektivt skal indsamle data om brugerne og målrette annoncer. Jobzonen har testet løsningen og er begejstret.

JP/Politikens annoncenetværk Dansk Udgivernetværk skal omsætte 3,2 mio. månedlige besøgende på dets partnersites til målrettede annonceeksponeringer, og det seneste tiltag til at optimere den øvelse er den amerikanske platform Krux’ DMP. Det skriver Berlingske.

Krux’ DMP skelner ikke mellem, om brugerne ser siderne på mobil eller på computeren, mens det indsamler data som brugernes IP-adresse og færden på siderne. I udlandet benytter blandt andet New York Times og Wall Street Journal Krux’ DMP-løsningen. De mere målrettede annoncer kan på sigt være med til at rykke annoncekroner fra print til online.

Jobzonen, der også er en del af JP/Politikens Hus-koncernen, har som et pilotprojekt afprøvet løsningen for DUN, og her er man begejstret for værktøjet, der hos dem har givet udslag i løsningen 'Track & Trace'.

”Krux’ platform har sikret os mulighed for at kombinere vores egne data med relevant adfærdsdata fra DUN-netværket. Denne kombination skaber præcise målgrupper i alle relevante jobsegmenter, og netop præcision og relevans er grundstenen i produktet. (...) Det betyder, at vores kunder får ansøgninger af en meget højere kvalitet end hidtil set på det danske jobmarked. Og det er der kommercielt perspektiv i,” siger salgs- og marketingdirektør hos Jobzonen Jesper Kristoffersen til Berlingske.

Jobzonen.dk går targeting-vejen

SBS Discovery udliciterer online-salg til DUN

Jyske Medier slutter sig til JP/Pol-netværk

Automatiseret bannersalg bringer både gevinst og trusler

GroupM: Automatiseret bannerkøb bliver helt dominerende

Nordjyske og 47 ugeaviser med på bannerbørs

JP/Pol vil løfte bannerbørs med læserdata 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu