SBS Discovery melder sig ind i streaming-kampen

Opdateret. Tjenesten DPlay bliver SBS Discoverys nye bud på en ny streaming-tjeneste i Norden.

En blanding af gamle programmer fra SBS’ tidligere kanaler og et potpourri af Discoverys kendte fakta-programmer bliver indholdet på den digitale platform DPlay, som bliver lanceret i løbet af 2014 og 2015.

Det skriver SBS Discovery i en pressemeddelelse. DPlay bliver den første digitale af sin slags i samarbejdet mellem SBS Discovery Media og Discovery Networks International.

”Vi har altid været forpligtet til at give vores seere noget af det bedste og mest underholdende videoindhold der findes, og med introduktionen af Dplay har vi nu en førsteklasses digital platform med det bedste fra fiktionens og faktaens verden, som kan tilgås fra flere platforme,” siger Christian Kemp, CEO hos SBS Discovery Media.

De nærmere indholdsmæssige beslutninger træffes i hvert land senere på året. Det er ikke besluttet, hvordan den danske del skal programmeres, hvilke genrer og kategorier, sitet præsenteres i, og hvilke catch-up vinduer der planlægges, oplyser SBS Discovery til Mediawatch.

I februar kom Henrik Loop fra TDC til et nyt job som technical project manager i SBS Discovery Digital. Han fik ansvaret for den tekniske projektledelse af SBS Discovery Media’s streaming-platform nutv.dk.

SBS Discovery har i flere år drevet nu tv som tv-selskabets on-demand-tjeneste. Den tilbød abonnement på alle danskproducerede produktioner fra Kanal 5, Kanal 4 og 6'eren. Der kunne også livestreames Big Brother og Premier League-kampe m.m. på NU TV.

Discovery har derimod holdt sig tilbage på streaming-tv udbuddet indtil nu.

SBS Discovery udliciterer online-salg til DUN

SBS Discovery henter streamingekspertise hos TDC

SBS-kanaler nu med interaktive apps 

MTG henter topdirektør fra TDC

SBS Discovery henter ny tv-salgschef

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu