Reklamemarkedet kommer til at vokse i 2014. Sådan lyder flere spådomme, men ser man på brugte reklamekroner, så er der blevet brugt 200 mio. kr. færre reklamekroner i årets første tre måneder. Det skriver Markedsføring.
Det er mediebureauet BPN, der har holdt de første danske indikationer for 2014 op mod de mere optimistiske forudsigelser.
”Vi har endnu ikke større målinger omkring reklameforbruget med nettotal, men vi har nu tal på spending for første kvartal 2014 fra Gallup Adfacts som opgør på bruttospending (…) Nu kan der jo være mange årsager, forskydninger og andet, og 2014 kan jo stadig vende, men foreløbig ser det ikke godt ud efter første kvartal 2014,” siger Niels Christian Skjøth, director i BPN.
Gallup Adfacts viste en spending 3,78 mio. kroner, mens forbruget var 3,96 mio. kroner i samme kvartal sidste år. Største fald ligger i kategorien ”bio” med index 77 og dagblade med index 85. I den positive ende er ”internet” på index 108.
Ebay sprøjter 90 mio. i Den Blå Avis
Pres sender TDC på jagt efter nye forretningsområder
Dansk Jobindex: Forårstegn på jobmarkedet i efteråret