SBS vil ramme bredere med EM-fodbold

En strategirunde på SBS Discovery skal få Kanal 5 til at ramme bredere og her bliver EM-kvalifikationskampe afgørende, lyder det fra programdirektør Maiken Wexø.
Maiken Wexø. programchef SBS Discovery.
Maiken Wexø. programchef SBS Discovery.

Der skal stærke fyrtårne til, og her kan man ikke bare holde sig til gamle kendinge. Sådan lyder det ifølge Børsen fra programdirektør på SBS Discovery Maiken Wexø.

En strategirunde er derfor netop nu i gang med at strømligne SBS-kanalernes brands. Som led i arbejdet har hun hyret sin gamle kollega i TV 2 Networks Anne Garlich som kanalchef for Kanal 4 og 5, mens den tidligere programchef Thomas Kahr bliver format- og programudviklingschef.

På Kanal 5 skal programmerne mellem 20 og 22 derfor være bredere og præget af egenproduktioner – Her kommer fodbold til at spille en stor rolle.

"Det er klart, at det er et middel til at brede Kanal 5 ud. Hvis du vil have noget, der samler, så er det fodbold," siger Maiken Wexøe til Børsen.

Kanal 5 varmer tidligt op til EM-kvalifikation

Her er Flemming Tofts afløser

SBS' 'Radioplay' får modspil fra MTG-rivalerne

Big Brother taber hver 4. seer

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu