Medieforskere sår tvivl om effekten af værditest

Den omdiskuterede værditest af nye DR-produkter, der ikke er blevet brugt i tre år, gælder kun tjenester, der ikke er indskrevet i Public service-kontrakten. Og det gør det svært at pege på produkter, der kræver test, vurderer tre medieforskere.

[fakta] Den kontrol, der er indført på papiret for at sikre, at nye tiltag fra DR har public service-værdi, har ringe effekt i praksis. De såkaldte værditests, der skal holde snor i DR's nylanceringer, er nemlig formuleret, så kun ganske få tjenester skal og kan testes.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår