Global: 'House of Cards' snupper Emmys

Netflix-serien slår de traditionelle tv-kanalers serie-flagskibe ved prisshow, Twitter positionerer sig som reklameplatform, Svenske aviser droppe Sverigedemokraterne-annonce, Cartoon Network bløder seere efter Netflix-aftale.

Netflix vinder to Emmys for ’House of Cards’

Streaming-tjenestens originalproducerede drama-serie med Kevin Spacey i hovedrollen som den benhårde politiker Frank Underwood hev to priser hjem ved weekendens Emmy-prisfest. I den prestigefulde kategori for  ’Outstanding casting for a Drama Series’-kategori formåede Netflix-serien ikke mindst at slå en lang række af de traditionelle tv-kanalers flagskibe som ’Game of Thrones’, ’Homeland’ og ’Downtown Abbey’. Derudover vandt serien også prisen for ’oustanding cinematography’. I sidste uge vandt serien desuden to priser ved Emmy-prisuddelingens andet show for den tekniske del af tv-produktionen, skriver Mashable.

Twitter positionerer sig som reklameplatform før IPO

I sidste uge annoncerede mikroblogging-tjenesten, at den har kurs mod en børsnotering. Ifølge Financial Times så har Twitter derfor travlt med at gøre sig til som reklameplatform. Ikke bare i forbindelse med annoncer, men også ved at gøre opmærksom på tjenestens potentiale som datamateriale til markedsundersøgelser. Twitter har desuden også selv i løbet af de sidste år købt analysefirmaerne Bluefin Labs og Trendrr samt reklamefirmaet MoPub, der hjælper med annoncører med distribution af mobilannoncer.

Svenske aviser stopper Sverigedemokraterne- annonce

I forbindelse med kirkevalg i Sverige har Sverigedemokraterne forsøgt at få annoncer i en række svenske aviser, men det har en stribe aviser takket nej til, skriver Medievärlden. Annoncerne indeholdte fraser som ”konvertitter fra Islam og andre trosretninger med totalitære træk” og en påstand om, at kirkeskatten går til ”øget indvandring og beskæftigelse af imamer”. Det var for hård kost for mellem otte og ti aviser, herunder bl.a. Eskilstuna-Kuriren og Borås Tidning, som har afvist annoncerne.

Cartoon Network taber seere på streaming-aftale

Børne-kanalens aftale om at få streamet sit indhold på Netflix koster uventet højt seerfrafald på hovedkanalen, skriver Add Week. Børnekanalens tv-programmer har været at finde på Netflix siden marts, og i de seneste opgørelser har det kostet hver fjerde seer i den vigtige målgruppe hos de 2-11-årige børn. Som helhed er faldet på 15 pct. Tidligere har en talsperson for Cartoon Network vurderet, at streaming-aftalen ikke ville koste mere end 3-5 pct. af seerne.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu