Ny kreativt bureau med mediabureau-attitude

IUM's nye digitale og sociale bureau, Marvelous, skal forsvare mediabureauets digitale forretning mod reklamebureauerne.

IUM’s nye knopskydning,  ‘Marvelous’, er et resultat af en digital brancheglidning, der finder sted i de senere år, hvor 90’er trenden pludselig vender: Nu bevæger reklamebureauerne sig ind på mediabureauernes område.

Mediabureauet IUM har i flere år profileret sig på digitale medier og tager nu et skridt mere ved at træde ind på den kreative scene med det digitale og sociale bureau Marvelous.

"Marvelous arbejder i dag for en række af vores kunder, men har også deres egne kunderelationer, som de har bygget fra bunden,” siger IUM’s direktør Michael Thim i en pressemeddelelse.

I spidsen som direktør for Marvelous står meget naturligt Christian Strand, der i mange år har tegnet IUM’s digitale afdeling:

"Vi ser et helt klart behov i markedet for et kreativt digitalt bureau bygget på de klassiske mediebureau-dyder. Vores mission er at tage det bedste fra den kreative, digitale og mediamæssige side af branchen og udvikle kommunikationsløsninger til vores kunder, som giver positiv ROI og engagement bygget på solide indsigter og faktuel data."

Bureauet tæller allerede 13 ansatte. Marvelous arbejder bl.a. for Microsoft, Mentos, dagligvarekæderne KIWI minipris og SPAR og Københavns Lufthavne.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu