B.T. er rykket ind på 24syvs Facebook-side

Ifølge chefredaktør er det planen, at Facebook-siden skal fusionere med B.T.s egen side. Facebook-siden har tidligere været kanal for hedengangne Radio24syvs indhold.
Simon Richard Nielsen er ansv. chefredaktør på B.T. | Foto: Stine Heilmann/APPR/Ritzau Scanpix
Simon Richard Nielsen er ansv. chefredaktør på B.T. | Foto: Stine Heilmann/APPR/Ritzau Scanpix

I et forsøg på at få flere brugere har B.T. taget styringen med den nu lukkede radiostation 24syvs Facebook-kanal. Det fortæller B.T.’s ansv. chefredaktør, Simon Richard Nielsen, til MediaWatch.

Chefredaktøren fortæller, at det er planen, at Facebook-siden skal flettes sammen med B.T.’s egen Facebook-side, og at det er en proces, der pågår hos Facebook-ejeren Meta.

”Vi håber at få flere brugere. Vi vil gerne udstille vores indhold, ligesom vi altid bruger some-kanaler til,” siger Simon Richard Nielsen til MediaWatch.

24syv lukkede 31. marts, og derfor fik B.T. mulighed for at rykke ind på Facebook-siden, hvilket tabloidmediet takkede ja til.

”På B.T. har vi store ambitioner om at udfolde vores journalistik og indhold på lyd. Derfor vil vi fremover gøre jer opmærksomme på vores forskellige podcast. Som alt andet på B.T., er alt vi laver ganske gratis,” lød det i sidste uge i et opslag på 24syvs Facebook-side fra Simon Richard Nielsen.

Han forklarer videre til MediaWatch, at det umiddelbart ligner, at 100.000 af følgerne på 24syv-siden er blevet flyttet over på B.T.s Facebook-side, men at mediet ikke har det fulde overblik endnu på grund af den pågående proces, hvor det er svært at komme i dialog med Facebook-ejeren. Man skal anmode Meta om at flette to Facebook-konti sammen.

Usikkerhed om antal følgere

Det er ikke første gang, at Facebook-siden bliver dedikeret en anden medieplatform. Siden blev oprettet i 2011 og har tidligere været tilknyttet radiokanalen Radio24syv.

I starten af 2022 overgik siden til at blive brugt til at promovere indholdet fra Radio Loud, der sidenhen skiftede navn til 24syv. Simon Richard Nielsen fortæller, at 24syv har leaset adgang til Facebook-siden, og da den aftale udløb i forbindelse med kanalens lukning, fik B.T. mulighed for at få styringen med sitet. Tidligere tilhørte siden altså også Berlingske Media, påpeger han.

Da det i slutningen 2021 blev meldt ud, at siden ville overgå fra at være Radio24syv-side til Radio Loud, var der 135.000 følgere.

Ser man på 24syvs Facebook-side i dag, fremgår det, at der er 39.000 følgere, men det tal er faldet kraftigt i den seneste uges tid, forklarer Simon Richard Nielsen. 

Han vurderer, at det sansynligvis skyldes, at følgerne er ved at blive flyttet over på B.T’s side - men han er ikke sikker.

B.T.’s egen Facebook-side har for nuværende 603.000 følgere, mens siden B.T. Underholdning har 180.000 følgere. 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu