Better Collective køber britisk bettingmedie for over 300 mio. kr.

Den danske koncern regner nu med en omsætning på 395-425 mio. euro.
Jesper Søgaard er adm. direktør og stifter af Better Collective. | Foto: Pr/better Collective
Jesper Søgaard er adm. direktør og stifter af Better Collective. | Foto: Pr/better Collective
af marketwire

Better Collective har indgået en aftale om at overtage sportsbettingmediet Aceodds for 42 mio. euro. Samtidig opjusteres forventningerne til hele 2024.

Det fremgår af en meddelelse fra den danske sportsmediegruppe.

Den danske koncern regner nu med en omsætning på 395-425 mio. euro mod tidligere 390-420 mio. euro, mens driftsoverskuddet ses ende i 130-140 mio. euro mod førhen 125-135 mio. euro.

Opkøbet af Aceodds sker med 40 mio. euro i kontanter, mens den resterende del betales i aktier i Better Collective.

Aceodds udbyder blandt andet bettingværktøjer, odds-oversigter og anmeldelser til sine brugere, og Better Collective fremhæver et ”stort potentiale” i at udbrede brandet globalt via sine øvrige aktiviteter.

Den britiske virksomhed har haft et driftsoverskud, EBIT, på 10 mio. euro de seneste 12 måneder, og købsprisen svarer til en multiple på EBITDA-niveau på fire.

”Fremadrettet forventer Better Collective at geninvestere en del af denne rentabilitet i at forbedre produkt- og brugeroplevelsen, hvilket moderat vil reducere den fremtidige rentabilitet for Aceodds på kort til mellemlang sigt,” oplyses det.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu