Sagens kerne: Forstå situationen omkring Google Analytics
Explainer: Det udbrede datasystem Google Analytics er efter en afgørelse i Østrig nu vurderet til i udgangspunktet at være ulovligt i Danmark. Forstå hvorfor, og hvad det betyder for danske medievirksomheder og annoncører.
![Foto: screenshot](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article14509791.ece/ALTERNATES/schema-16_9/google-analytics-logo-1.jpg)
Efter det danske datatilsyn i september granskede en Google Analytics-afgørelse fra Østrig, har tilsynsmyndigheden afgjort, at brugen af det bredt udbredte værktøj til at måle og følge trafik og salg på websites, i udgangspunktet er ulovligt - hvis ikke der implementeres supplerende foranstaltninger.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementRelaterede artikler
Nye Google Analytics-regler gør danske annoncører usikre
For abonnenter