Jysk Fynske Medier mener "vanvittigt" koncernloft kan forhindre fremtidige opkøb

Medieforligets loft for mediestøtte til koncerner kan få konsekvenser for fremtidige og nødvendige konsolideringer, mener Bjarne Munck, viceadm. direktør i Jysk Fynske Medier. Regeringen kalder loftet en sikring af demokratiet.
Bjarne Munck, viceadm. direktør i Jysk Fynske Medier, kritiserer koncernloft på 90 mio. kr. i medieforliget. | Foto: PR/Jysk Fynske Medier/Fynske Medier
Bjarne Munck, viceadm. direktør i Jysk Fynske Medier, kritiserer koncernloft på 90 mio. kr. i medieforliget. | Foto: PR/Jysk Fynske Medier/Fynske Medier

Det nye medieforlig tilgodeser lokale- og regionale medier ved bl.a. at forhøje titelloftet og afsætte 150 mio. kr. over tre år til en ugeavispulje. Men et nyt koncernloft på 90 mio. kr. kan få negativ betydning for branchen fremadrettet, fordi det vil gøre det mindre attraktivt at opkøbe lokale eller regionale udgivelser, som ikke længere kan stå på egne ben. Det mener landets næststørste private mediekoncern, Jysk Fynske Medier.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu