Jysk Fynske Medier mener "vanvittigt" koncernloft kan forhindre fremtidige opkøb
![Bjarne Munck, viceadm. direktør i Jysk Fynske Medier, kritiserer koncernloft på 90 mio. kr. i medieforliget. | Foto: PR/Jysk Fynske Medier/Fynske Medier](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article14104246.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7l9v7jiojg91ibcznnj0.jpg)
Det nye medieforlig tilgodeser lokale- og regionale medier ved bl.a. at forhøje titelloftet og afsætte 150 mio. kr. over tre år til en ugeavispulje. Men et nyt koncernloft på 90 mio. kr. kan få negativ betydning for branchen fremadrettet, fordi det vil gøre det mindre attraktivt at opkøbe lokale eller regionale udgivelser, som ikke længere kan stå på egne ben. Det mener landets næststørste private mediekoncern, Jysk Fynske Medier.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementRelaterede artikler
Politikere får kritik for smagsdommeri i medieforlig
For abonnenter