Danske Medier sætter fokus på nye dataregler

Brancheorganisation vil klæde sine medlemmer på op til nye, skrappere regler om datahåndtering.
Foto: /ritzau/Jens Dresling
Foto: /ritzau/Jens Dresling

I maj 2018 træder nye EU-regler om datahåndtering i kraft. For at forberede sine medlemmer på det vil brancheorganisationen Danske Medier sætte fokus på området, oplyser Danske Medier.

Indsatsen vil blandt andet bestå af seminarer, ligesom organisationen har lavet en vejledning med råd og vejleding til de nye regler.

Det nye EU-direktiv vil stille nye krav til, hvordan og hvor længe virksomheder opbevarer oplysninger om brugere. De nye regler indeholder desuden hårdere straffe for at overtræde reglerne, og lovbrydere kan imødese bøder i millionklassen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu