Bloomberg vil udvide medieforretning med konsulenthus

Medieejeren vil også løse konsulentopgaver inden for ledelsesrådgivning og trække på bl.a. store mængder af finansielle data fra de såkaldte Bloomberg-terminaler samt mediets 2700 journalister og analytikere.

Det amerikanske mediehus Bloomberg vil udnytte sine tunge data-, research- og journalistikkompetencer til at blive nogle af verdens førende ledelseskonsulenter. Det skriver Adweek.

Det nye konsulenthus, som Bloomberg vil opbygge, vil trække på bl.a. Bloombergs store mængder af finansielle data fra de såkaldte Bloomberg-terminaler, reseach-enhederne i forretningsdelen Bloomberg Intelligence og Bloomberg New Energy Finance samt mediets 2700 journalister og analytikere.

"Alt hvad vi gør er til for vores publikum. Ja, Bloomberg er en medieejer, men det er også meget mere," siger Bloomberg Medias globale kommercielle direktør, Andrew Benett, til Adweek om satsningen.

"Når man ser på, hvad der sker i branchen, hvor grænserne udviskes, og konsulenthuse overtager bureauer, har vi en kolossal stor mulighed," siger Andrew Benett.

Bloomberg forventer at hyre 20-25 til konsulentforretningen, der forventes at koste selskabet mellem 150.000 og 200.000 dollar (ca. 950.000- 1,27 mio. kr.) om måneden. Ifølge Bloomberg har allerede fem kunder på plads, to teknologivirksomheden, en inden finansektoren, en i bilbranchen og den sidste i detailbranchen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu