Ørskov: Distribution bliver alfa og omega for nyt ungdomsmedie

JP/Politikens Hus' nye digitale mediesatsning for unge skal eksperimentere "heftigt" med nye distributions- og fortælleformer for at nå nye medieforbrugere, siger adm. direktør.
Foto: /ritzau/Linda Johansen
Foto: /ritzau/Linda Johansen

Det nye ungdomsmedie fra JP/Politikens Hus skal også være en spydspids på udviklingen af digital indholdsdistribution.

Sådan lyder det fra adm. direktør i JP/Politikens Hus, Stig Kirk Ørskov, i et interview til Medietrends. Her peger topchefen på kanaliseringen ud på digitale platforme og sociale medier som en af centrale discipliner, hvis mediet skal have held med målsætningen om at nå de yngre medieforbrugere.

”Distribution er alfa og omega, og jeg glæder mig til at se dem eksperimentere heftigt med de mange nye distributionsmuligheder og fortælleformer, der konstant dukker op. De skal virkelig arbejde med at være tilstede, der hvor de unge har deres medieforbrug,” siger Stig Ørskov, der uddyber, at hele forudsætningen for at nå det mål dog er, at mediet producerer indhold, læserne vil bruge tid på.

Selvstændigt selskab

JP/Politikens Hus annoncerede planerne om det nye digitale medie for unge tilbage i februar og har hyret tidligere chefredaktør for den nordiske del af Vice, Benjamin Kürstein, til at stå i spidsen for udvikling og drift. Mediet, der endnu ikke officielt har fået et navn, skal bygge bro til de yngre målgrupper med et medieforbrug, som JP/Politikens Hus' øvrige medier ikke når eller matcher tilstrækkeligt.

Det nye medie er funderet i sit eget selvstændige selskab under koncernen, Medieselskabet af 2017 A/S, og er baseret på annoncesalg - klassiske bannerannoncer såvel som sponsoreret indhold i form af native annoncer.

Det nye medie skal efter planen gå i luften i det tidligere efterår, skriver Medietrends.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu