En ud af tre bruger adblocker på computeren

Når danskerne bruger deres pc til at gå på internettet, har godt hver tredje installeret reklameblokerende software på computeren. På mobil og tablet er tallet langt mindre, viser rapport.
Foto: /ritzau/Jens Dresling
Foto: /ritzau/Jens Dresling

Der er markant forskel på, hvor ofte annoncørers reklamer bliver blokeret, afhængig af om det er en pc, smartphone eller tablet, forbrugeren har foran sig. Det fremgår af en ny specialrapport om adblockere, "Danskernes brug af adblocker", som Slots- og Kulturstyrelsen netop har offentliggjort.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu