Mediebureau: Ny reklamelov får begrænset betydning

Ny lov skal gøre det nemmere at slå ned på skjult reklame på sociale medier. Strategisk direktør i mediebureauet Mediacom ser positive takter i et mere gennemskueligt marked, men efterspørger endnu tydeligere regler.
Foto: Karly Domb Sadof/AP/Polfoto/Arkiv
Foto: Karly Domb Sadof/AP/Polfoto/Arkiv

Den nye markedsføringslov, der skal gøre det nemmere at dømme virksomheder for skjult reklame, er et tiltrængt tiltag i den sociale medie-sfære, hvor linjerne mellem reklame, anmeldelse og uafhængig omtale i årevis har været mudret til.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu