Mediebureau: Ny reklamelov får begrænset betydning
Ny lov skal gøre det nemmere at slå ned på skjult reklame på sociale medier. Strategisk direktør i mediebureauet Mediacom ser positive takter i et mere gennemskueligt marked, men efterspørger endnu tydeligere regler.
![Foto: Karly Domb Sadof/AP/Polfoto/Arkiv](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article8006171.ece/ALTERNATES/schema-16_9/POLFOTO_28022533.jpg)
Den nye markedsføringslov, der skal gøre det nemmere at dømme virksomheder for skjult reklame, er et tiltrængt tiltag i den sociale medie-sfære, hvor linjerne mellem reklame, anmeldelse og uafhængig omtale i årevis har været mudret til.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.