Mandag Morgen skal se på Googles medieaftryk

Mediehuset har vundet opgaven med at udrede internationale spilleres indflydelse på det danske mediemarked for Kulturstyrelsen.
Foto: Screenshot fra mm.dk
Foto: Screenshot fra mm.dk

Mandag Morgen Danmark er blevet udvalgt til at stå i spidsen for et nyt projekt, der skal se på internationale aktørers som Facebooks og Googles betydning for det danske mediemarked. Det skriver Slots- og Kulturstyrelsen i en pressemeddelelse.

Projektet hedder "de internationale aktørers betydning for det danske mediemarked, medieudbyderne og medieudbuddet herunder særligt medievirksomhedernes muligheder for fortsat at finansiere og producere dansk medieindhold" og får ud over Mandag Morgen deltagelse af Aalborg Universitet København og CBS.

"Projektet skal give en dybere og sammenhængende viden om de mulige konsekvenser af udviklingen, de internationale aktørers betydning, årsagssammenhænge og dynamikker samt af omfanget af de effekter, både positive og negative, der måtte være af udviklingen," lyder det i formålsbeskrivelsen for projektet.

To aktører bød ind på opgaven, og Mandag Morgen Danmark blev altså udpeget som det bedste bud.

Projektet forventes afsluttet i sommeren 2017.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu