Springer vil være digital etter i USA
![Foto: /Ritzau Scanpix/AP/Markus Schreiber](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article7314329.ece/ALTERNATES/schema-16_9/POLFOTO_4845089.jpg)
Det er ikke beskedenhed, som kendetegner Mathias Döpfner, adm. direktør hos Axel Springer.
I et interview med Wall Street Journal siger chefen for det tyske mediehus, der sidste år købte Business Insider, og som også har skudt penge i en lang række amerikanske start-up-firmaer i mediebranchen, at Axel Springer vil være "den ledende digitale udgiver" i USA.
Ja, faktisk gælder det ikke alene på den anden side af Atlanten. Også i alle andre markeder, som selskabet går ind i, vil selskabet være nummer ét på den digitale front, udtaler Mathias Döpfner.
Det må i så fald også betyde det danske - eller i hvert fald nordiske - marked, hvor tyskerne har annonceret en Business Insider Nordic-udgave. Der er tale om et engelsksproget erhvervsmedie med en blanding af nyheder fra Business Insiders globale hjemmeside kombineret med danske og nordiske businesshistorier. Udgaven laves i partnerskab med Bonnier Business Media.
Axel Springer vil fokusere på digital ekspansion
Relaterede artikler
Medier: Business Insider bliver ikke en konkurrent
For abonnenter
Skandaleramt børshaj bag Business Insider
For abonnenter