Springer vil være digital etter i USA

Axel Springers køb af Business Insider er kun første led i en offensiv, som skal gøre den tyske mediekoncern til markedsledende på det digitale område i USA - og i alle andre markeder, siger topboss.
Foto: /Ritzau Scanpix/AP/Markus Schreiber
Foto: /Ritzau Scanpix/AP/Markus Schreiber

Det er ikke beskedenhed, som kendetegner Mathias Döpfner, adm. direktør hos Axel Springer.

I et interview med Wall Street Journal siger chefen for det tyske mediehus, der sidste år købte Business Insider, og som også har skudt penge i en lang række amerikanske start-up-firmaer i mediebranchen, at Axel Springer vil være "den ledende digitale udgiver" i USA.

Ja, faktisk gælder det ikke alene på den anden side af Atlanten. Også i alle andre markeder, som selskabet går ind i, vil selskabet være nummer ét på den digitale front, udtaler Mathias Döpfner.

Det må i så fald også betyde det danske - eller i hvert fald nordiske - marked, hvor tyskerne har annonceret en Business Insider Nordic-udgave. Der er tale om et engelsksproget erhvervsmedie med en blanding af nyheder fra Business Insiders globale hjemmeside kombineret med danske og nordiske businesshistorier. Udgaven laves i partnerskab med Bonnier Business Media.

Axel Springer vil fokusere på digital ekspansion

Medier: Business Insider bliver ikke en konkurrent

Skandaleramt børshaj bag Business Insider

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu