TV 2 lancerer nyt fan-site

Seerne skal aktiveres på en nye måder og inddrages under større begivenheder.
På fan.tv2.dk kan brugerne engagere sig i årets Vuelta a Espana. | Foto: DCM/Polfoto
På fan.tv2.dk kan brugerne engagere sig i årets Vuelta a Espana. | Foto: DCM/Polfoto

Fan.tv2.dk er navnet på en ny hjemmeside, hvor TV 2 vil få fat i tv-seerne på en ny måde.

Konceptet er i overskriftsform, at seere til eksempelvis større sportsbegivenheder kan gå ind på sitet og deltage i quizzer, og den, der svarer rigtigt hurtigst, får navn og Facebook-foto vist på tv-skærmen. Derudover er der også andre gættelege, som afgøres under udsendelserne.

I øjeblikket er fan.tv2.dk i aktion under det tre uger lange cykelløb Vuelta a Espana. Det er første gang, at konceptet rulles ud i større skala, efter det blev testet under TV 2 Sports dækning af finalekampene i den amerikanske basketballliga, NBA. Her loggede hver ottende seer ind på fanuniverset i løbet af kampene.

"Vi oplevede et meget højt engagement fra seerne. Jeg er sikker på, at det lykkedes, fordi der for første gang er udviklet et digitalt format, der supplerer din sportsoplevelse med både viden og et stærk community – uden at det generer din sportsoplevelse. At vores værter kan række ud til vores seere og involvere dem, samtidig med at brugerne kan konkurrere med deres venner i sportsviden, giver en helt unik oplevelse. Fan.tv2.dk har et meget stort potentiale som engagerende medie og som supplement til din tv-sportsoplevelse," siger Kristian Hyldgaard, redaktionschef på TV 2 Sport, i en pressemeddelelse.

Danske Spil er partner

De seere, der benytter sig af fan.tv2.dk, opsamler i løbet af Vuelta a Espana point, som kan bruges i den såkaldte fan-shop. De kan konverteres til fx gratis odds hos partneren på projektet Danske Spil eller en måneds gratis abonnement på TV 2 Play.

"Second screen-løsninger er blevet en mere integreret del af vores marketingindsats, da det er en unik mulighed for at bygge broen mellem tv og vores digitale produktportefølje. I TV 2 FAN har vi fundet den ultimative mulighed for at integrere vores brand og produkter i et sjovt og involverende koncept med TV 2s seere og vores potentielle kunder," siger Jesper Thyssen, digital manager hos Danske Spil, i pressemeddelelsen.

Vuelta a Espana slutter 13. september. TV 2 fan-konceptet er i første omgang tiltænkt sportsevents, men kan også bruges til andre typer programmer på TV 2's kanaler.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu