Salget af Apple Watch taber fart

Siden lanceringen er salget af Apples nye satsning styrtdykket. Samtidig foretrækker kunderne den billige model af uret.
Foto: ERIC RISBERG/AP/POLFOTO
Foto: ERIC RISBERG/AP/POLFOTO

Efter at Apples nye satsning Apple Watch blev flået ned fra hylderne, da uret blev lanceret i april, er salget de seneste måneder styrtdykket, anslår analysefirmaet Slice Intelligence ifølge Finans.

Siden lanceringen i april, hvor Apple solgte 200.000 ure om ugen, er salget faldet med 90 pct, og i dag sælger Apple nu færre end 20.000 og nogle dage under 10.000, lyder det fra Slice Intelligence. Firmaet baserer sine analyser på elektroniske kvitteringer.

Samtidig må Apple notere, at det er sportsmodellen, som er den billigste af de tre modeller af uret, som bliver solgt to ud af tre gange.

Salget af Apple Watch udgør dog endnu kun fire procent af Apples værdi, vurderer den amerikanske virksomhed Trefis, der analyserer aktier og produkters indflydelse på aktiekursen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu