Knudsen: Nyt Facebook-værktøj ligner åbningstilbud med flag og champagne

Q&A. Berlingske Medias topchef opfordrer kulturministeren til at analysere Facebook og Googles indflydelse på danske mediers fremtid. Her uddyber hun hvorfor.

Under overskriften "Dansk mediepolitik er også Google og Facebook" opfordrede Lisbeth Knudsen i weekenden kulturminister Marianne Jelved (R) til at granske internationale mediegiganters betydning for de danske mediers økonomi, udbredelse og publicistiske rolle. Anledningen var bl.a. Facebook og Googles stigende flirt med mediebranchen - senest med Facebooks lancering af publiceringsværktøjet Instant Articles, som flere højtprofilerede internationale medier som New York Times i øjeblikket tester.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu