Nyhedsbureauet Newspaq bliver til Ritzau Fokus

Ritzau dropper Newspaq-brandet for at knytte datterselskabets flow af bl.a. underholdningsstof tættere til hoved nyhedsstrømmen fra Ritzau.

Ritzaus Bureaus datterselskab, Newspaq, skifter navn til Ritzau Fokus.

Newspaq har udviklet sig til at være et specialnyhedsbureau, der leverer særtjenester og skræddersyede nyheder til medier.

"Vi vil gerne binde Fokus tættere på Ritzaus Bureau som datter-bureauet, der servicerer medier og virksomheder med særnyhedstjenester, som ligger uden for den generelle nyhedsstrøm. Med navnet Ritzau Fokus vil vi gerne signalere, at vi fokuserer på særtjenester og emner som for eksempel rejser, underholdning og privatforbrug," siger Sten Blindkilde, direktør i Ritzau Fokus.

Nyhedsbureauet Newspaq er oprindelig født ud af selskabet Infopaq, og siden ejet af A-pressen. Men det blev i april 2012 opkøbt af Ritzau. Senere flyttede Newspaqs redaktion ind hos Ritzaus Bureau i Store Kongensgade i København.

Datterselskaber sender Ritzau i plus 

I de senere år er Newspaqs og Ritzaus Bureaus underholdningstjenester lagt sammen og er i dag vokset fra en håndfuld kunder til at være landets største underholdningstjeneste med et tocifret antal kunder, skriver Ritzau.

Blandt kunderne finder Politiken, Ekstra Bladet, Jyllands-Posten, Avisen.dk, Fynske Medier og Nordjyske Medier. Der leveres også nyhedstjenester til TDC, Microsoft og 3F.

Ritzau

Ritzaus Bureau leverede rekordoverskud i 2014

Ritzau har vendt skuden i kerneforretningen 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu