Eniro sælger Krak Markedsdata

Eniro Danmark A/S sælger salgs- og selekteringsværktøjet Krak Markedsdata til NN Markedsdata.

Eniro Danmark A/S sælger salgs- og selekteringsværktøjet Krak Markedsdata til NN Markedsdata.

Eniro retter dermed fokus fuldt ud på kernekompetencen lokal søgning, hvor Eniro driver Danmarks to største tjenester, Krak og De Gule Sider ApS.

Med købet overtager NN Markedsdata ApS produktet Krak Markedsdata, det tilhørende web-interface, hele kundebasen på produktet samt seks medarbejdere fra Eniro.

”Krak Markedsdata er et produkt, der har tjent os godt i mange år, men Eniro har i de senere år bevæget sig i retning af mere rendyrket webbaserede tjenester til lokal søgning. Derfor har vi været åbne for at afsætte Krak Markedsdata, og jeg er overbevist om, at produktet og dets mange trofaste kunder får et godt liv hos NN Markedsdata,” siger Stefan Kercza, adm. direktør i Eniro Danmark A/S, i en pressemeddelelse.

"Opkøbet er en del af vores vækststrategi, og vi er meget glade for, at handlen er blevet en realitet,” siger Poul Thyregod, bestyrelsesformand i NN Markedsdata ApS .

Eniro Danmark har ca 400 ansatte og udgiver blandt andet online- og mobilsøgetjenesterne Krak, Proff og De Gule Sider samt Mostrup Vejviser, Den Røde Lokalbog og Kraks Kortbøger.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu