Ekstra Bladet ruller PBT ud på mobilen

Der skal hentes nye annoncestik på mobilen, derfor ruller Ekstra Bladet nu også tilbuddet om målrettet annoncering, PBT, ud på mobil og tablets.

Ekstra Bladet vil have større kommerciel gevinst ud af de mere end to mio. brugere, der månedligt besøger mobilsitet.

Derfor lancerer avisen nu også en af sine kommercielle mærkevarer, PBT (predictive behavioral targeting), på mobilen. Det skriver avisen i en pressemeddelelse.

PBT-konceptet parrer annoncer med de rette online brugere i målgruppen og har længe været i brug på desktop og webtv.

”Derfor er det naturligt for os at rulle produktet ud på de mobile enheder. Mobilområdet er et af vores største fokusområder i 2014 og vi har store ambitioner for omsætningen. Udviklingen i salget de seneste år giver os troen på, at vi er på rette vej, og derfor byder vi også 2014 velkommen med denne unikke mulighed for vores annoncører,” siger Anders Ovesen, salgschef for mobil og PBT i meddelelsen.

Ekstra Bladet har sammen med en række andre medier, herunder amerikanske Ebay, også samarbejdet om netværket PBT Network, der tilbyder PBT-annoncering på tværs af medierne. Netværket er dog endnu ikke en del af den mobile PBT-løsning, men det er ambitionen, at det vil ske, bekræfter Alexander Kiær, der er produktansvarlig for PBT på Ekstra Bladet over for MediaWatch.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu