Microsoft omorganiserer

Microsoft Advertising laver ny organisation med den hidtidige danske landechef, Ulrik Krag, i spidsen som ny nordisk direktør.

Store online annoncører ser i stigende grad Norden som ét samlet marked, oplever Microsoft Advertising, der derfor ændrer organisationen til et mere nordisk snit.

Det skal sikre bedre afvikling af kampagner på tværs af landegrænserne, skriver virksomheden i en pressemeddelelse.

"I de sidste 12 måneder har vi været vidne til, at flere og flere kunder planlægger og forsøger at gennemføre kampagner på nordisk plan. Selvom hvert enkelt marked fortsætter med at være stærkt individuelt, ser vi, at de store annoncører ser på Norden som ét marked," udtaler Ulrik Krag, der i forbindelse med omflytningen er udnævnt til direktør for Microsoft Advertising i Norden i meddelelsen.

Ingen fratrædelser

Hvert land vil stadig have sin salgsafdeling, men alle produktspecialister indenfor annoncetyper som ad exchange og search bliver nordiske. Ændringerne medfører ikke fratrædelser, skriver virksomheden.

"Vores nordiske kunder kan nu vælge, hvorvidt de ønsker personlig service i hvert enkelt land eller samle deres aktivitet omkring én kontaktperson på nordisk plan. Dette tilgodeser pan-nordiske kunder i en grad vi ikke kunne tilbyde tidligere," siger Carina Gjerløv Stougaard, der er ny landechef for Microsoft Advertising i Danmark og kommer fra en stilling som chef for Krak Media Group.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu