Nye målinger af digitalt mediemarked fra 2015

Den næste generation af mediemålinger for alle digitale medier skal være klar i maj 2015. Opgaven sættes i udbud.

De danske målinger af internet og mobiltrafik skal sendes i udbud. Nye målinger skal igangsættes, når den  nuværende kontrakt udløber i maj 2015.

Det har bestyrelsen i Danske Medier Research netop vedtaget.

Der bliver nedsat en arbejdsgruppe af personer med både analytisk og kommerciel baggrund, der i løbet af efteråret skal indhente udenlandsk inspiration, kortlægge behov og ønsker i det danske marked samt udfærdige de endelige kravspecifikationer til udbuddet af en kommende måling af hele det digitale medieforbrug i Danmark.

Baggrunden er, at det digitale mediemarked har været i rivende udvikling siden 2007, hvor den nuværende aftale om målinger blev indgået med Gemius. Kravet til ens målinger for al slags digitalt medieforbrug er nu så presserende, at den fusionerede brancheforening ønsker friske øjne på sagen.

"Det er et naturligt tidspunkt at afdække markedet på ny i forhold til, hvad der efterspørges af ydelser samt udbuddet heraf. Siden 2007 har Gemius udført et glimrende arbejde med de digitale målinger, og beslutningen om at sende målingerne i udbud skyldes på ingen måde utilfredshed med deres indsats, siger bestyrelsesformand for Danske Medier Research Claus Hovge Andersen, der er bladdirektør på Morgenavisen Jyllands-Posten.

"I Danske Medier Research glæder vi os meget til hele projektet og i første omgang at få sammensat den udbudsgruppe, der får den spændende udfordring at formulere rammerne for næste generation af digitale mediemålinger," lyder det fra direktør i Danske Medier Research Marianne Bugge Zederkof.

Del artikel

Relaterede artikler

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu