Viral-barometer udvider med app

App-versionen af værktøjet De Virale Nyheder skal opkvalificere statistikken og give et øjebliksbillede af, hvad danskerne taler om lige nu, siger SDU-lektor Filip Wallberg.

Ville man trække trafik ud af slipstrømmen på danskernes mest omdiskuterede nyhed fredag eftermiddag, havde et interview med en burhøneavler, en dedikeret buræggespiser eller en liste over prisforskellen på skrabe- og buræg nok ikke været en dårlig idé. For fredag eftermiddag var historien om, at Føtex íkke længere vil sælge buræg, den mest læste, delte og likede danske historie på de sociale medier.

[fakta] I al fald ifølge den nye app 'De Virale Nyheder', der er den opgraderede version af værktøjerne Viralnews.dk og De Virale Nyheder på Twitter og Facebook.  App'en måler, lige som de to andre værktøjer, der også er udviklet af SDU-lektor Filip Wallberg, hvilke historier, danskerne taler om på de sociale medier.

Til forskel fra de eksisterende værktøjer, er app'en designet til at give et simpelt, samlet overblik over, hvilke historier, der spreder sig viralt på Facebook, Twitter, Google+ og Linkedin.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu