Zetland: Vi skal ikke være et menighedsblad for mediebranchen
En Cavling-nominering, Saxos Innovationspris og omtale i stort set alle danske medier. Single-forlaget Zetland har ikke savnet spotlight i sit første leveår.
Især mediebranchen holder øje med den lille medievirksomhed, og ikke uden grund. Zetland, der udgav sin første single – og samtidig introducerede den digitale artikel-bog-bastard på det danske marked – i april sidste år, kan vist uden at fornærme nogen beskrives som et af meget få reelt nye koncepter i en branche, der er på hidsig jagt efter en ny model.
[citat-2] Forretningsmodellen mangler dog stadig at bevise sit værd. Selskabets første regnskab røber ikke meget. Zetland kan bogføre et minimalt plus i løbet efter sine første ni måneder: 1.500 kr. Og det skyldes udelukkende, at de fire partnere og grundlæggere har arbejdet gratis indtil videre, fortæller direktør og partner i Zetland, Jakob Moll.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementRelaterede artikler
Små webmedier frygter sprækker i mediestøtten
For abonnenter
Singler: JP/Pol-forlag vil samarbejde med aviser
For abonnenter