Zetland: Vi skal ikke være et menighedsblad for mediebranchen

Single-udgiveren Zetland har fået massiv opmærksomhed i sit første leveår. Men for at lykkes kommercielt skal det bryde igennem til den almindelige læser.
Zetland udgav i maj en single om BT's redaktionschef Simon Andersen.
Zetland udgav i maj en single om BT's redaktionschef Simon Andersen.

En Cavling-nominering, Saxos Innovationspris og omtale i stort set alle danske medier. Single-forlaget Zetland har ikke savnet spotlight i sit første leveår.

Især mediebranchen holder øje med den lille medievirksomhed, og ikke uden grund. Zetland, der udgav sin første single – og samtidig introducerede den digitale artikel-bog-bastard på det danske marked – i april sidste år, kan vist uden at fornærme nogen beskrives som et af meget få reelt nye koncepter i en branche, der er på hidsig jagt efter en ny model. 

[citat-2] Forretningsmodellen mangler dog stadig at bevise sit værd. Selskabets første regnskab røber ikke meget. Zetland kan bogføre et minimalt plus i løbet efter sine første ni måneder: 1.500 kr.  Og det skyldes udelukkende, at de fire partnere og grundlæggere har arbejdet gratis indtil videre, fortæller  direktør og partner  i Zetland, Jakob Moll.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu