Ny Adobe platform skal hjælpe broadcast tv online

Adobe lancerer videoplatformen Primetime, der skal gøre det lettere at distribuere broadcast tv online - og tjene penge på annoncerne.

Adobe lancerer videoplatformen Primetime, der skal gøre det lettere at bringe broadcast tv på net, mobil og tablet.

Online tv-industrien vokser hurtigt. Det handler ikke bare om tv produceret til nettet, men i stigende grad om broadcastindhold, der tilbydes net-, mobil- og tabletbrugere; streamingtjenester som Netflix og HBO buldrer frem, mens selskaber som DR lancerer nye tv-muligheder til forskellige platforme. 

Primetime  er et forsøg på at strømline processen med at få broadcast indhold flyttet over på web, mobil og tablet - en proces, der i mange tilfælde volder distributører problemer med at tilpasse formater, annoncer og målemetoder. 

Primetime skal samle tre elementer: annoncering, analyse og videodistribution online. Med systemet Adobe MediaWeaver-løsningen kan reklamer samtidig integreres direkte i tv-indholdet via en app eller en browser, og Primetime Media Player skal gøre det enkelt for tv-distributører at måle og optimere effekten af reklamer takket være integrationen med Adobes analyseværktøjer.

Løsningen, der er testet af bl.a. BBC under OL i London til at distribuere tv på flere platforme, skal gøre det muligt at distribuere online tv i HD kvalitet uden buffertid. 

"I dag begrænser forbrugere sig ikke til et bestemt medie eller platform, og der er store gevinster at hente, hvis man kan imødekomme efterspørgslen efter relevant indhold i en ordentlig kvalitet og uden buffertid. Med Primetime-platformen gør vi indholdsleverandører i stand til at distribuere tv på tværs af alle platforme forbundet til internettet.,” siger Jens Bengtsson, manager hos Adobe Digital Marketing i Norden, i en pressemeddelelse.

- JHT




 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu