Sponsor betaler nyt Ritzau-produkt

Ritzaus Bureau liveblogger fra alle EM-kampene, og en sponsor gør produktet gratis for kunderne. "Ny måde at tænke forretning på," siger Ritzaus nyhedschef.
Julie Hornbek Toft

Ritzaus live blog, der rapporterer fra alle kampene i EM-slutrunden, er gratis for mediekunderne.

Livebloggen som Ritzaus journalister opdaterer løbende under kampene, er blevet indkorporeret del af EM-dækningen på op mod 13 mediesites, heriblandt Fyens.dk, Borsen.dk. 

Men mediehusene betaler ikke for indholdet, for bloggen er sponsoreret af bettingfirmaet YayBet fra Bonnier Gaming Group.

EM-blog'en en test af en ny produkttype for Ritzau.

"At vi på denne måde får sponsoreret et produkt, som vi derefter tilbyder uden beregning til vores mediekunder, er en ny måde at tænke forretningen Ritzau på," siger han til Danske Medier. 

900.000 unikke brugere

Bloggen vurderes at nå omkring 900.000 unikke brugere i løbet af slutrunden. Og da livedækning ofte engagerer brugerne i længere tid og på en mere aktiv måde, har liveblogging været interessant både for Ritzau og for annoncørerne. 

Claus Rademacher, landechef i Danmark for YayBet, siger til Danske Medier, at livebloggen egner sig godt til firmaets kundegruppe og til livebetting.  

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu